banner1.jpg

Dane kontaktowe

ZAKŁAD AUTOMATYKI ul.Huculska 2/3

40-736 Katowice

tel./fax   tel./fax (32)252-44-80 tel.kom. 605-746-323

za@katowice.internetdsl.pl   za@katowice.internetdsl.pl

powered by camp26

 

Półsamocznynna sygnalizacja przejazdowa ZA907


Urządzenia półsamoczynnej sygnalizacji przejazdowej ZA 907 służą do zabezpieczania ruchu na skrzyżowaniach dróg kołowych z torami kolejowymi wykorzystywanymi przez duże zakłady przemysłowe. Po torach tych prowadzony jest ruch o charakterze manewrów, dozwolone prędkości jazdy taboru są niewielkie, a czynności związane z zabezpieczeniem przejazdów /z miejsca/ wykonują pracownicy drużyn manewrowych po całkowitym zatrzymaniu taboru przed przejazdem.

Zabezpieczenie przejazdu odbywa się za pomocą urządzeń ostrzegawczych w postaci drągów rogatkowych opuszczanych i podnoszonych przez elektryczne napędy rogatkowe.

Drągi rogatek wyposażone są dodatkowo w migające światła ostrzegawcze (latarki) koloru czerwonego widoczne w nocy z odległości 100m, włączane samoczynnie po wyjściu drągów z położenia pionowego. Wjazd taboru w strefę przejazdu kontrolowany jest przez nakładany obwód torowy typu EON. Umożliwia to wprowadzenie funkcji samoczynnego otwierania przejazdu po zjeździe składu manewrującego ze strefy przejazdu.

Szafa sterująca SA907/1 zawiera wyposażenie umożliwiające realizację wyżej opisanego sposobu zabezpieczania przejazdu przechodzącego przez pojedynczy tor kolejowy i wykorzystującego dwa napędy rogatkowe z drągami. Natomiast szafa sterująca SA907/2 zawiera wyposażenie umożliwiające realizację zabezpieczania dla dwóch przejazdów jednotorowych znajdujących się w niewielkiej odległości od siebie.

W skład zespołu urządzeń zabezpieczających przejazd wchodzą:

- urządzenia kontrolno-sterujące /szafa sterująca ZASA907/1 lub ZASA907/2 nastawnik N1ZA907/

- urządzenia ostrzegawcze /napędy rogatkowe JEGD50/230V/50Hz z drągami i latarkami/

- urządzenia oddziaływania taboru /elektroniczny obwód nakładany EON.

Wszelkie funkcje kontroli stanu urządzeń zewnętrznych jak i sterowania urządzeniami ostrzegawczymi, realizowane są w sygnalizacji ZA907/1 przy pomocy standardowego sterownika EASY 822-DC-TC firmy Moeller .Pełni on funkcje sterujące i rejestracyjne. Wejścia i wyjścia sterownika oddzielono galwanicznie od urządzeń zewnętrznych miniaturowymi przekaźnikami pośredniczącymi typu RM84 firmy Relpol. Rozdzielone obwody zasilane są napięciem 24VDC przy pomocy dwóch zasilaczy impulsowych. Sterownik i jego obwody wejściowe i wyjściowe zasilane są z systemowego zasilacza EASY400-POW firmy Moeller, natomiast napięcia do obwodów zewnętrznych dostarcza zasilacz RS-150-24 firmy Mean Well.

ZASADA DZIAŁANIA

Skład manewrowy zatrzymuje się przed przejazdem, nie najeżdżając na obwód torowy. Przedstawiciel zespołu manewrowego otwiera drzwiczki nastawnika, i naciskając na przycisk zamykania rozpoczyna po czasie 500ms zamykanie przejazdu, które trwa do momentu zwolnienia przycisku lub osiągnięcia przez drągi pozycji poziomej. Wyjście jednego z napędów z położenia 90° powoduje uruchomienie latarek drąga.Po przejeździe taboru za przejazd i opuszczeni u strefy obwodu EON następuje automatyczny powrót urządzeń do stanu zasadniczego. Można oczywiście przejazd otworzyć ręcznie za pomocą przycisku sterownika.

Animowana prezentacja działania sygnalizacji dostępna jest tutaj, plik należy pobrać, a następnie uruchomić.

WIDOK WNĘTRZA SZAFY ZA SA907

Kliknij aby zobaczyć dokumentację.

Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją multimedialną obrazującą działanie sygnalizacji ZA907 dostępnej >>tutaj<<